Kvalitets och Miljöpolicy

Kvalitetspolicy

 

Att hos våra kunder skapa tilltro till vårt kunnande att tillfredsställa deras önskemål och förväntningar.

 

Detta innebär att:

  • Tillfredställa fastställda och
    underförstådda krav.
  • Ha klara och enkla ansvars- och
    arbetsformer gentemot kunder, anställda,
    underentreprenörer och leverantörer.
  • Vara lyhörda och flexibla.
  • Ge information i samband med avtal.
  • Säkra lönsamheten på kort och lång sikt.
  • Utföra våra uppdrag rätt från början på ett sätt som om vi hade ett utökat garantiansvar.

Miljöpolicy

  • Planera och skapa en arbetsmiljö som skapar säkerhet, trivsel, laganda och företagsidentitet.
  • Utföra alla uppdrag med största möjliga hänsyn till den yttre miljön och i möjligaste mån använda miljöklassade maskiner och produkter.
  • Kontinuerligt gå igenom och förbättra verksamheten.

Mål

Att skapa en kvalitets- och miljösäkrad verksamhet med god lönsamhet.

 

Medel

Detta når vi genom att målmedvetet gå igenom vår verksamhet, både totalt och i enskilda uppdrag, och planera för och genomföra rutiner för problemområden. Enkla rutiner för kontinuerlig egenkontroll införs. Områden där störst ekonomisk effekt kan nås prioriteras.